Pages

15 Şubat 2012 Çarşamba

Dikkat ! Sosyal Sorumluluk içerir!

Fotoğraf www.tr.issworld.com sitesinden alınmıştır.

Efendim, iş sosyal sorumluluğa gelince ülkecek pek duyarlıyız her daim. Ama aynı performansı icraat kısmında gösterebildiğimizi söylemek pek de mümkün değil.

Bugün ki yazım, Sosyal Sorumluluk Projelerine gönül vermiş bir kaç organizasyonla ilgili.
Hemen belirtmeliyim ki, bu organizasyonların hiç biri "kar amacı gütmemektedir" En azından sizlerden maddi bir beklentileri yok. Sizden istedikleri hem onları daha büyük kitlelere ulaştırmak, hem de elinizden geldiği ölçüde yürüttükleri kampanyalarda gereksinim duyulan yardımlarda bulunmak. Ama ısrarla belirtmeliyim ki hiçbirinin maddi bir beklentisi bulunmamaktadır. Biliyorum ki muhakkak bu işi layıkıyla yürüten yüzlerce organizasyon var Türkiye de. Ben sadece üçünden bahsetmek istiyorum. İlk ikisi yakından takip ettiğim organizasyonlar. Üçüncüsü ise yine güvenilir tavsiyelerden.

Resim www.kitapagaci.org sitesinden alınmıştır
İlki "KitapAğacı.Org" Kitap arayanlarla, kitap bağışlayanları buluşturan bir yapıdalar. Hemen belirtelim; Kitap Ağacı, ticari faaliyetler gösteren adaşları ile hiçbir alaka içinde bulunmamaktadır. Konfuçyüs'ün bir sözüyle çıkmışlar yola : Karanlığa küfredecğine bir mum yak." 2009 dan bu yana faaliyetteler. Sistemleri çok basit. Kitaba ihtiyacı olanlar, www.kitapagaci.org sitesine girip "Kitap Bul" kısmında, Türkiyenin her yerinden bağışlanan kitapların listesini görür ve orada ki iletişim bilgilerini kullanarak ihtiyacını karşılar. Benim bu kitaplarım, dergilerim çok fazla, annem durup durup laf ediyor bana daha nereye koyacaksın bunları çocuğum, bak her yer tıklım tıklım, aman nereye elimi atsam kitap, dergi..... (tecrübeyle sabittir) yada ben okudum daha bir çok kişi faydalansın diyorsanız, kitap bağışla kısmında gerekli formu doldurup ilanınızı verebiliyorsunuz. Gerisi sizle kitaba ihtiyacı olan kişiye kalıyor. Aynı zamanda Facebook ve Twitter hesapları da oldukça aktif. Facebook hesaplarına buradan Twitter hesaplarınaysa buradan ulaşabilersiniz. Söylemeden edemeyeceğim ki, çok da kibarlar. Onları RT veya tavsiye ettiğinizde her seferinde intizamlı olarak teşekkürü asla eksik etmezler. Ve teşekkür tarzlarına inanın bayılıyorum : "Karanlığa bir ışık da siz yaktığınız için teşekkürler, iyi ki varsınız" Hep söylemek istemişimdir ilk defa burada buluyorum fırsatı. Asıl siz böyle güzel bir iş yaptığınız için iyi ki varsınız.


Kan Gönüllüleri. Bir gün hepimizin başına gelebilecek, hepimizin ihtiyaç duyabileceği bir durum. (detaylı bilgi için bkz.Sağlık Bağışları adlı yazım)
Kan Gönüllülerini diğer "yüzlerce" gruptan ayıran nedir derseniz, verilebilecek en yerinde cevap tamamen güncel olmaları. Öyle ki, internette yıllarca dönen, hatta ilanı verdiklerini dahi unutan ihtiyaç sahiplerinin arayışlarının güncelliğini dahi teyit eden bir kuruluş. 81 ilde 123 grupları var. 40.000 dolaylarında üyeye sahipler. Belirttiğim gibi ilanın güncel olmasına özellikle önem veriyorlar. www.kangonulluleri.com veya buradaki adreslerinden iletişime geçebileceğiniz telefon numaraları ve yetkili isimleri mevcut. 7/24 hizmet veren ve kesinlikle "kar amacı gütmeyen" bir grup. Ayrıca sitede, eğer kan gönüllüsü olmak istiyorsunuz bunun içinde bir bölüm mevcut. Umuyorum ki hiçbir zaman ihtiyaç duymazsınız ama hayatın ne yazık ki böyle bir yüzü de var.




Resim uludagsozlukk.com adresinden alınmıştır.


Diğer organizasyonumuzsa, özellikle son zamanlarda ağaçlarda, apartman site girişlerinde, şirketlerde, cafe vb gibi yerlerde gördüğünüz "Mavi Kapaklar" İnsanlar açık söylemek gerekirse çılgınlar gibi topluyorlar. Hassasiyet o dereceye gelmiş ki, çöplerden hiç düşünmeden o kapakları alıp biriktirme kutularına atanlara şahit oldum defalarca. Özellikle esnafların bulduğu yöntem çok güzel ama. Kalabalık bir bölgede, en müsait ağaç yada direğe 5 lt lik  boş su bidonu kumbara yapılmak suretiyle bağlanır, biriktirmeye yardımcı olunur. 250 kg kapak ile 1 Tekerlekli sandalye alıyorsunuz ki bu ortalama 160.000 kapağa denk geliyor. Bölgeniz ne olursa olsun mutlaka bir toplama ekibi bulabileceksiniz. Ben sadece bir örnek ekibin adresini veriyorum. Buradan ulaşabilir ve destek olabilirsiniz. 

En başta da belirttiğim gibi yukarıda ki üç organizasyon yüzlercesi arasından örnek. Eminiz ki daha nice Sosyal Sorumluluk Projeleri geliştiren ve uygulayanlar var. Zamanla onları da yazma umuduyla...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder