Pages

14 Şubat 2012 Salı

43 saniyede sizi anlatan reklam: Nissan

http://skgtechnologies.com adresinden alınmıştır.

Nissanın yaptığı bir reklam. İlk denk geldiğimde, bir yer de yemek yiyordum. Öyle boş gözlerle bakmıştım reklama açıkçası. Ama dikkatimi çeken bir şey daha olmuştu. Yahu neden aynı reklama birden fazla modelin tanıtımı koymuşlar ki bunlar şimdi, maliyetleri azaltıyorlar zahir diye düşünmüştüm.
Açık söylemek gerekirse, masadaki yemek aşırı lezzetliydi, yemekle ilgilenmek daha çekici olduğu için pek de durmadım üstünde.


Derken aynı reklama birkaç gün sonra bir daha denk geldim. Reklamın kompozisyonu dikkatimi çekti bu sefer. Anladım ki burada vurgulanmak istenen birkaç arabanın tanıtımı, artistik sürüş hareketleri yada teknik özellikleri falan değilmiş. 43 saniyede tüm sosyal mecra eğilimlerimiz ve yaşantımız anlatılıyormuş bir yerde.

 "Bazen senin için en iyisini ararsın" diye başlayan  bir söz ve Google da bir arama sahnesi. Almak istediğimiz bir şey için eskiden eşe dosta akrabaya meylederken artık direk Google abiye meyledişimizin gerçekten güzel bir tasviriydi bu. Sırada kaçınılmaz olarak Facebook vardı. Hani çoğu sitede "bak bizi aşağıda resmi görünen kişiler hep beğendi, var demek bildikleri sen neden beğenmiyorsun, hadi kurban olurum bi tıkla beğene bitsin bu iş" modülleri var ya, onları bir de kanlı canlı, duyguları olan hesaplara çevirmişler ki "sadece beğenme aynı zamanda şaşır butonu" nerede diye düşünmüyor değil insan. 

Sonra Twitter a bir vurgu var. "Yada hayatın değişsin istersin, herkesin seni tanımasıdır hayalin" cümlesinin arka planında TT sayfasını veriyorlar. Reklamın biraz dönemsel olduğunu kabul etmeliyiz. Mesela o dönemin fenomenlerinden panpişi de görebiliyoruz. Ama o furyada panpişi dahi sollayabilecek bir vurgu yapılmış ki bence firmanın en güçlü olduğu yönlerden biri de bu. 

Ve tabii kopamadığımız, uğruna yıllarca yasaklı sitelere giriş siteleri :) abonesi olduğuımuz YouTube ve artık simitçilerin pabucunu dama atan, en büyük adres tarifçimiz Google Maps de reklamın sonuna doğru karşımıza çıkıyor.

Finalinde ise, "sonra karşına bir fırsat çıkar, onu takip edersin" cümlesi ve facebook sayfalarının adresi. O zaman bu kesinlikle bir araba reklamı olamaz diye düşündüm. Reklam aşağıda buyrunuz bir de siz bakınız.




 Bu, bir araba tanıtımının ötesinde bizim sosyal mecrada yaptığımız şeylerin birebir yansıması. Günlük hayatta, sıradan bir alışveriş için yapabileceğimiz tüm şeyler burada. Aynı zamanda, "ürünlerinin değil" salt sosyal ortamlarının, reklam envanterlerinin reklamı. Açıkçası bir firmanın bireysel düşünce ve hareket tarzlarına bu kadar rahat ve başarılı inebilmesi beni oldukça etkiledi. Çağın tüm reklam araçlarını, hem bu kadar uyumlu bir kompozisyonda kullanmaları, hem bu kadar zevkli ve "eksiksiz" tasaralamaları ise hakikaten takdire şayan.

Ha bu video, senin üstünde bunlar harici bir etki yarattı mı, reklamı bu kadar beğendin bir Nissan da sen alırsın artık diyenleriniz olursa eğer, evet benim üstümde harici bir etki yarattı. Bende cümlemi şöyle kurdum : "Bazen senin için en iyisini ararsın, karşına bir fırsat çıkar, onu takip edersin, sonra da öylece yutkunur, avucunu yalarsın"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder